Co zrobić z kasą podczas zawieszenia działalności
Zawiesiłeś działalność gospodarczą i nie wiesz co zrobić z kasą fiskalną?
Nie musisz jej zamykać/likwidować. Nie musisz składać wniosku o dokonanie odczytu pamięci kasy fiskalnej i wyrejestrowania urządzenia z ewidencji powadzonej przez Urząd Skarbowy. Możesz dalej ją mieć a po wznowieniu działalności ponownie używać tej samej kasy.
Pamiętaj! Gdy Twoja działalność jest zawieszona to nie tracisz możliwości korzystania z kasy fiskalnej. Musisz jednak dokonywać terminowych przeglądów technicznych i przechowywać książkę kasy.
Uwaga! W trakcie zawieszenia działalności wpisanej do CEIDG, jeżeli nie dokonywałeś sprzedaży ewidencjonowanej na kasie fiskalnej, nie robisz raportów dobowych ani miesięcznych. Oznacza to, że nie musisz robić tzw. „pustych" raportów.
Jeżeli w trakcie zawieszenia działalności gospodarczej sprzedasz osobie fizycznej lub rolnikowi ryczałtowemu przedmioty majątku firmy lub środki trwałe, to musisz zaewidencjonować tą transakcję na kasie fiskalnej i zrobić raport dzienny, a następnie miesięczny. W przypadku sprzedaży innym podmiotom wystawiasz fakturę.
Ulga podatkowa a zawieszenie działalności
Podczas zawieszenia działalności, jeśli nie minęły 3 lata od rozpoczęcia działalności nie trzeba zwracać ulgi podatkowej na zakup kasy fiskalnej, w odróżnieniu od zakończenia działalności kiedy taki obowiązek istnieje.
Uwaga! Kasa fiskalna po zakończeniu jej użytkowania nie przedstawia prawie żadnej wartości materialnej, najczęściej ulega utylizacji.
Materiał pochodzi ze strony https://www.biznes.gov.pl/przedsiebiorcy/biznes-w-polsce/rozliczam-podatki/kasa-fiskalna/co-zrobic-z-kasa-podczas-zawieszenia-dzialalnosci