W sytuacji gdy kasa rejestrująca ulegnie awarii podatnik nie może prowadzić sprzedaży poza ewidencją kasową. Sytuację awarii kasy fiskalnej reguluje art. 111 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług. Jeżeli z przyczyn niezależnych od podatnika nie może być prowadzona ewidencja obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących, podatnik jest obowiązany ewidencjonować obroty i kwoty podatku należnego przy zastosowaniu rezerwowej kasy rejestrującej. W przypadku gdy ewidencjonowanie obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu rezerwowej kasy rejestrującej jest niemożliwe, podatnik nie może dokonywać sprzedaży.
Należy pamiętać, że naruszenie obowiązków ewidencjonowania podlega karze grzywny jako przestępstwo skarbowe lub wykroczenie skarbowe. Kto nie prowadzi ewidencji sprzedaży przy pomocy kasy rejestrującej podlega karze grzywny do 240 stawek dziennych. Karalne jest również nierzetelne lub wadliwe ewidencjonowanie.